Autor:
Lauri Kulpsoo

Aruteluseminar „Emakeeleõpetus muutuvas ühiskonnas“

Eesti keelenõukogu ja Tartu Ülikooli eesti ja üldkeeleteaduse instituut korraldavad 11. novembril Tallinnas aruteluseminari Emakeeleõpetus muutuvas ühiskonnas, kus käsitletakse eesti keele (emakeelena) õpetamise murekohti. Arutleme, milline on eesti keele õpe eestikeelses üldhariduskoolis ja mis on selle probleemid, millised keeleteadmised peaksid meist igaühel olema ning mida toob kaasa üha mitmekesistuv õpilaskond.

Aruteluseminar toimub Tallinna Ülikoolis ruumis A-046 ja seda kantakse üle veebis platvormil Elisa Stage. Küsimusi saab esitada Slidos. Selleks peab keskkonda sisenema oma täisnimega.

 

Kava    

11.00 Avasõnad, Birute Klaas-Lang (Eesti keelenõukogu)

11.05–11.30 Helin Kask (Haridus- ja Teadusministeerium), Emakeeleõpetuse tulevikust

11.30–12.00 Maija Yli-Jokipii (Tallinna Ülikool, Tampere Ülikool), Soome kogemused. Soome keele õpe paralleelselt kahe õppekavaga – komistuskivid ja tipplahendused

12.00–12.30 Kaja Sarapuu (Eesti Emakeeleõpetajate Selts), Emakeeleõpetuse sõlmed ja aasad

12.30–13.15 Lõunapaus

13.15–13.45 Katarin Leppik (Tallinna Ülikool), Millist grammatikat vajab tekstikeskne lähenemine?

13.45–14.15 Kati Käpp (Tartu Ülikool, Vanalinna Hariduskolleegium), Miks ja mida gümnaasiumis kirjutatakse? Õpilase vaade

14.15–14.45 Ilona Tragel (Tartu Ülikool), Kas žanr on ettekirjutus või järeldus? Vaade õpikutesse

14.45–15.00 Paus 

15.00–16.30 Aruteluring, juhib Helen Hint (Tartu Ülikool) 

 

Lisainfo: Birute Klaas-Langbirute.klaas-lang@ut.ee, Tiia Margus, tiia.margus@ut.ee

Üritust kaaskorraldab MEDAL-i konsortsium, mida rahastatakse Euroopa Liidu programmist Euroopa horisont (101079429) ning Ühendkuningriigi teadus- ja innovatsioonifondist UKRI (101079429).

Image
logod

 

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!
Harald Baayen

Prof. Harald Baayen annab töötoa sõnavektoritest

keelesõbrad

Tule keelesõbraks Narva kolledži üliõpilastele!

MEDALi töötuba

Projektijuhtimise koolitus varase karjääri teadlastele